loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

راه‌های مقابله با لرزش ماشین لباسشویی

لرزش ماشین لباسشویی در حین استفاده از دور خشک کن یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه می‌شوند. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و گاهی اوقات علائمی از مشکلات جدی‌تر در دستگاه را نشان می‌دهد. در این مقاله به بررسی علل اصلی لرزش و راه‌هایی برای کاهش یا رفع این مشکل می‌پردازیم.

علل اصلی لرزش ماشین لباسشویی :

1. تنظیم نبودن پایه‌ها:

اولین چیزی که باید بررسی شود، استقرار ماشین بر روی زمین است. تراز نبودن یعنی لباسشویی در یک شیب نامناسب نصب شده است. این شیب باعث لرزش دستگاه هنگام دور خشک کن می شود. همچنین ممکن است پایه های لباسشویی به درستی تنظیم نشده باشند و به همین دلیل پایه‌های نامتعادل می‌توانند سبب شوند. که دستگاه در دورهای تند خشک کن لرزش‌های شدیدی داشته باشد.

2. بارگذاری نامتعادل:

اگر لباس‌ها به صورت نامناسب در دیگ ماشین قرار گیرند یا بار شستشو نامتوازن و زیاد باشد، دیگ در حین دور تند خشک‌کن ممکن است. به شدت تکان بخورد. توجه داشته باشید که بار داخل مخزن لباسشویی باید متعادل باشد. نه کم نه زیاد. حالت مدور آبکش به گونه‌ ای است که لباس در زمان خشک کردن تمام دایره را پوشش دهد. زمانی که لباس آنقدر کم باشد که تقسیم وزن داخل آبکش به خوبی صورت نگیرد. باز هم تولید صدا و لرزش می کند. بارگیری بیش از حد لباس نیز باعث فشار بیش از اندازه به کمک فنر ها می شود.

3. بسته بودن پیچ های قفل درام لباسشویی :

پیچ قفل درام همان پیچ های پشت ماشین لباسشویی می باشند که برای محافظت از دستگاه در زمان حمل و نقل تعبیه شده است. اگر پیچ قفل درام لباسشویی باز نشده باشد، در حین کار کردن باعث تکان و لرزش های شدید می‌ شود. در صورتی‌ که لباسشویی خود را جدیداً خریده‌اید، در هنگام نصب و راه‌اندازی دستگاه برای جلوگیری از تکان خوردن و لرزش آن حتما پیچ ها را که باعث عدم لرزش و حرکت کردن ماشین لباسشویی می‌شود باز کنید. آچار مخصوصی برای باز کردن پیچ ها در کارتن لباسشویی شما قرار گرفته است.

4. فرسودگی کمک فنرها و فنرهای ثابت نگه داشتن دیگ :

فرسوده شدن کمک فنرها  و فنرهایی که دیگ را حمایت می‌کنند باعث لرزش دستگاه می‌شوند.

5. خرابی بلبرینگ دیگ:

بلبرینگ‌های دیگ که وظیفه چرخش صاف و بی‌صدای دیگ را دارند، اگر دچار فرسودگی یا خرابی شوند، ممکن است لرزش زیادی در دستگاه ایجاد کنند.

علت لرزش ماشین لباسشویی در دور خشک کن

راه‌های مقابله با لرزش :

1. تنظیم پایه‌ها:

مطمئن شوید که پایه‌های ماشین لباسشویی کاملاً تنظیم شده و دستگاه بر روی سطحی صاف قرار دارد. یکی از راه های تنظیم پایه ها برای تراز کردن دستگاه به شرح زیر می باشد :

ماشین لباسشویی‌ها دارای مهره قفل و همینطور پایه‌های جلویی قابل تنظیم هستند. اگر می‌خواهید ماشین لباسشویی را تراز کنید، باید پایه‌ها را به یک ارتفاع مناسب تنظیم نمایید. و بعد مهره قفل را در قسمت زیر بدنه سفت کنید تا مانع چرخش پایه شود.

بعد از تنظیم کردن پایه‌ها، به ماشین لباسشویی تکیه دهید و مطمئن شوید که دیگر حرکتی نمی‌کند. توجه کنید که می‌بایست دستگاه را تا حدی که امکان دارد، به زمین نزدیک کنید، زیرا هر چقدر که پایین‌تر باشد، احتمال لرزیدن آن کمتر است.

2. توزیع مناسب بار:

هنگام بارگذاری لباس‌ها، سعی کنید وزن آن‌ها را به طور یکنواخت در دیگ توزیع کنید تا از نامتعادلی جلوگیری شود. برای مثال حوله بزرگ، پتو، کفش کتانی، کیف و… را به‌ تنهایی نباید داخل مخزن لباسشویی قرار دهیم . وقتی حوله حمام (تنپوش) را داخل مخزن لباسشویی قرار می دهیم، بهتر است مقداری لباس مانند تی شرت یا پیراهن اضافه کنیم تا زمان خشک شدن در داخل آبکش متعادل شود.

3. بررسی و تعویض کمک فنر ها :

کمک‌فنر در قسمت پشتی و درون دستگاه قرار دارد و در صورت فرسودگی، باعث لرزش و تکان های شدید ماشین لباسشویی در حین کار می‌شود. مسلما بررسی فنی کمک‌فنرهای ماشین لباس‌شویی نیاز به تخصص دارد. و برای تعمیر ماشین لباسشویی حتما باید از خدمات نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی استفاده کنید. خصوصا که اگر کمک‌فنر به‌درستی تعمیر نشود یا در جای درست خود قرار نگیرد، بعد از گذشت زمان موجب خراب شدن کامل آن می‌شود.

4. مراجعه تکنسین مجرب: اگر مشکل لرزش ادامه یافت، بهتر است از یک تکنسین مجرب برای بررسی دقیق‌تر دستگاه و رفع مشکلات احتمالی کمک بگیرید.

نتیجه‌گیری

لرزش ماشین لباسشویی در دور خشک کن ممکن است ناشی از مسائل ساده‌ای مانند نامتعادل بودن پایه‌ها باشد. یا نشان‌دهنده مشکلات جدی‌تری مانند خرابی بلبرینگ باشد. با دقت و بررسی‌های به موقع می‌توان از بسیاری از این مشکلات پیشگیری کرد و عمر مفید دستگاه را افزایش داد.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

موارد زیر ممکن است موجب نخ کش شدن لباس و یا آسیب به پارچه شود:

  • ممکن است برنامه شستشو مناسب با پارچه لباس نباشد. لباسهایی که پارچه ظریف دارند حتما باید با برنامه شستشوی مناسب با همان نوع پارچه شسته شوند.
  • اگر دور خشک کن بالا انتخاب شود امکان آسیب به لباس وجود دارد. در صورتیکه لباسهای شما پارچه ظریف و حساس دارند از دور خشک کن پایین برای خشک کردن آنها استفاده کنید.
  • لباسهایی که دارای زیپ و زیور آلات هستند می توانند در هنگام شستشو موجب نخ کش شدن لباسهای دیگر شوند.
  • سطح درام را چک کنید. فضای داخلی درام باید کاملا صاف و بدون تیزی بر روی آن باشد.

در هنگام استفاده از نرم کننده موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نرم کننده را تا زیر خط MAX داخل جاپودری بریزید.
  • بهتر است نرم کننده را با آب رقیق کنید.