loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

نگهداري از جاروبرقی

نگهداري از جاروبرقي و افزايش طول عمرآن از جمله مسائلي است كه براي مشتريان لوازم خانگي دغدغه‌اي مهم است. خريداران به صورت مستمر سوالاتي از اين دست از فروشندگان می پرسند.

اهميت نگهداري از جاروبرقی به صورت استاندارد

 همه ما جهت خريد جاروبرقی، بودجه قابل توجهی از درآمد خانواده را اختصاص می دهيم. لازم است براي داشتن جاروبرقی ما دوام بيشتر و كيفيت و كارايي بالاتر نكاتی را در نظر داشته‌ باشيم.

نكات كليدی نگهداری از جاروبرقي و افزايش طول عمر آن

1- خريد جاروبرقی مناسب و با كيفيت گام اول در نگهداری از جاروبرقی

بهتر است با توجه به نياز و استفاده‌ای كه از جاروبرقی داريم خريد خود را انجام دهيم. به عنوان مثال بعضی از جاروبرقی ها توان بيشتری داشته و براي استفاده خانگی طراحی شده اند. هچنين توجه به ضمانت، اعتبار فروشگاه، مارك، مدل و و فيلتر نيز در هنگام خريد ضررورت دارد.

2- شستشوي فيلترهوای جاروبرقي

كاری كه باعث افزايش طول عمر جاروبرقی و حفظ كيفيت كار آن مي‌شود شستشوی دوره‌اي و منظم فيلتر هوا است. قبل از شستن و تميز كردن فيلتر با مراجعه به دفترچه راهنما از قابل شستشو بودن فيلتر جاروبرقي مطئن‌ شويد. در صورتي كه فيلتر جاروبرقی شما قابل شستشو نباشد و كارايی خود را از دست داده‌ باشد بايد اقدام به تعويض آن نماييد.

چه زمانی نیازاست فيلتر هواي جاروبرقی را تميز و يا تعویض كنيم

مواردی كه به شما هشدار می دهد، فيلتر جاروبرقي شما بايد بررسی گردد را مي‌توان به صورت زير خلاصه كرد؛

  • هنگامی كه قدرت مكش جاروبرقي كاهش يافته‌ باشد.
  • 2 الي 3 بار در طول سال
  • انباشته شدن مقدار قابل توجهي گرد و خاك در اطراف فيلتر
  • خاكستري و تيره شدن رنگ فيلترهوا

3- توجه به نكات موجود در دفترچه راهنما جهت نگهداری از جاروبرقی

جاروبرقی، با توجه به ويژگی ها و قابليت‌هاي مختلفي كه دارد، نياز به تنظيمات و نحوه‌ی نگهداري متفاوتی خواهد‌ داشت. به همين دليل براي ارتقاء كيفيت نگهداری از  جاروبرقی لازم است قبل از هرگونه استفاده، دفترچه ‌راهنمای آن را با دقت مطالعه نماييد.

4- تعويض و يا خالی كردن كيسه جاروبرقي نكته كليدی در نگهداری از جاروبرقی

نبايد اجازه دهيد كيسه جارو برقی شما بسيار پرشود. وقتی 2 سوم ظرفيت كيسه يا مخزن جاروبرقی پر شد فورا آن را خالی نموده يا تعويض كنيد. اجازه ندهيد كيسه جاروبرقی بيش از حد پر شود، مكش و قدرت آن تحت تاثير قرار گرفته و آسيب جدي به آن وارد می شود. علاوه بر توجه به اين نكته، مطمئن شويد كيسه جاروبرقی به درستی در جای خود قرار گرفته است چون در غير اين صورت، فضای داخلی و حساس وسيله شما پر از گرد و خاك خواهد شد.

چطور بفهميم كيسه جارو برقی پر شده‌است

براي دانستن اينكه كيسه يا مخزن جاروبرقی پرشده‌است و نياز به تعويض دارد، نشانه‌هايی از قرار زير وجود دارد؛

  • كاهش يافتن مكش و قدرت جاروبرقی
  • برگشت زباله‌ها از داخل جاروبرقی  بر روي سطح
  • توجه به نشانگر ويژه پر بودن كيسه يا مخزن

5- تميز نكردن آشغال‌های بزرگ و برنده با جاروبرقی

اگر به دنبال افزايش طول عمر جاروبرقی و نگهداری از جاروبرقی بدون آسيب رسيدن به آن هستيد ازجمع كردن زباله‌های با سايز بزرگ، تيز و برنده، خودداري كنيد. اين عمل به تميز كننده‌های داخلی وسيله شما آسيب جدی وارد كرده و به مرور آن‌ها را از كار می اندازد.

6- آيا در فضاهای مرطوب و خيس نبايد از جاروبرقی استفاده كرد

اين سوال هميشه ذهن افرادي كه بر روي وسايل منزل خود حساس هستند و نگهداري جاروبرقي براي آن‌ها اولويت است پيش می آيد كه از جاروبرقی برای فضاهای خيس و مرطوب استفاده كنم يا نه؟

به طور معمول بهتر است از جاروبرقی در فضاهای خيس مثل قطعه‌ای از فرش كه نم‌دار است و يا براي جمع كردن زباله‌های نم‌دار مثل ميوه و دستمال خيس استفاد نشود امّا نسل جديدی از جاروبرقی ها به بازار آمده است كه به راحتی قابليت جارو كردن در فضای خيس را دارا می باشد.

7- اهمیت مراقبت از دوشاخه و سيم جاروبرقی در نگهداری از جاروبرقی

يكي از قسمت‌های جاروبرقی كه بسيار حساس بوده و معمولاً آسيب می بيند، سيم و دوشاخه آن است. براي نگهداري از جاروبرقي  به صورت مناسب و  جلوگيری از فرايند تحليل سيم اين وسيله‌ برقي نكات زير را به خاطر داشته‌باشيد؛

  • وقتي طول سيم جاروبرقي كوتاه است و قادر نيستيد با استفاده از آن تمام فضا را تميز كنيد، هرگز اقدام به كشيدن آن نكنيد. در عوض از يك رابط يا محافظ استفاده نماييد تا بدون آسيب رسيدن به سيم به راحتي كار خود را به پايان برسانيد.
  • مانع گره خوردگي سيم جاروبرقي شويد.
  • دوشاخه وسيله خود را به آرامي از پريز جداكنيد تا دچار آسيب نشود.
  • اگر از سيستم جمع كردن خودكار سيم جاروبرقي استفاده مي‌كنيد، مراقب باشيد كه در هنگام جمع شدن سيم، مانعي بر سر راه سيم و دوشاخه نباشد.

8- استفاده مناسب و به‌جا از برس‌ها و لوازم جانبي جاروبرقي

به صورت معمول جاروبرقي‌ها داراي يك سري برس‌ها و لوازم جانبي براي كاربرد‌هاي مختلف مانند تميز كردن پرده‌ها، گوشه‌هاي ديوار هستند. استفاده از اين وسايل به صورت صحيح،  نه تنها كار تميز كردن منزل را براي شما راحت‌تر خواهد كرد بلکه باعث افزايش طول عمر جاروبرقي نیز خواهد‌شد.

9- بررسي تسمه جارو‌برقي

يكي ديگر از مواردي كه در  نگهداري جاروبرقي حائز اهميت است، توجه به سلامت تسمه جاروبرقي مي‌باشد. تسمه ممكن است در اثر استفاده زياد است گشاد شود و يا جمع گردد و نیاز به تعویض داشته‌باشد.

10- رفع گرفتگي لوله‌هاي جاروبرقي

با دانستن اين امر كه سلامت لوله‌هاي جاروبرقي تأثير زيادي بر افزايش طول عمر جاروبرقي دارد، هيچ گاه با وجود گرفتگي لوله‌ها كار جارو كردن را انجام ندهيد و قبل از هر كاري در قدم اول دليل گرفتگي لوله را بررسي و رفع نماييد.

چگونه گرفتگي لوله جاروبرقي را از بين ببريم

براي اين كار مي‌توانيد از يك وسيله بلند و نازك مثل سيخ بلند استفاده نماييد. توجه داشته باشد وسيله‌اي كه از آن استفاده مي‌كنيد برنده و نوك تيز نباشد تا به لوله ها آسيب وارد نشده و نگهداري از جاروبرقي با اطمينان بيشتري صورت پذيرد.

11- تميز نگاه داشتن برس‌ها و غلتك‌هاي جاروبرقي

همان طور كه قبلاً گفتيم هر جاروبرقي داراي برس‌ها و اتصالات متفاوت با كارايي مختلف است. براي رعايت استانداردهاي نگهداري جاروبرقي پيشنهاد مي‌دهيم برس‌هاي خود را تميز و بدون گرفتگي نگه‌داريد.  سعي كنيد از سلامت و نظافت غلتك‌هاي وسيله خود مطمئن شويد زيرا داشتن غلتك هاي سالم باعث حركت راحت‌تر جاروبرقي خواهدشد.

12- فشار دادن آرام دكمه‌ها ي جاروبرقي

جاروبرقي‌ها داراي دكمه هاي متنوع و مختلفي براي روشن و خاموش كردن و ديگر تنظيمات مي‌باشند. تا حد امكان سعي كنيد هنگام استفاده به آرامي و ملايمت از اين دكمه‌ها استفاده نماييد. البته اگر در هنگام خريد دقت لازم را داشته‌باشيد، مي‌توانيد جاروبرقي را انتخاب كنيد كه از استحكام بالايي برخوردار بوده و به راحتي آسيب نبيند.

13- نگهداري از جاروبرقي خارج از دسترس كودكان

وسايل برقي كه صدا توليد مي‌كنند معمولا كنجكاوي کودکان را برمي‌انگيزد. بهتر است براي آسيب نديدن اين عزيزان و همچنين توجه به نگهداري از جاروبرقي، اين وسيله را چه در زمان استفاده و چه بعد از آن از دسترس آنها دور نگه داريد.

14- جلوگيري از داغ شدن زياد جاروبرقي نکته‌ای مهم در نگهداري از جاروبرقي

معمولاً جاروبرقي‌ها بعد ازاستفاده زياد و مداوم مقداري داغ مي‌شوند اما اگر اين اتفاق خيلي زود رخ دهد، بايد به دنبال علت آن بود و آن را رفع کرد. با انجام اين كار، گامي موثر در جهت رعايت استاندارد‌هاي نگهداري از جاروبرقي برداشته‌ايد.

علت ‌هاي داغ شدن جارو برقي و تأثیر آن در نگهداري از جاروبرقي

از دلايل داغ شدن زود هنگام جاروبرقي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد؛

  • آسيب ديدن ترموستات جاروبرقي ( سيستم خودكار خاموش شدن جاروبرقي بعد از استفاده طولانی مدت)
  • خراب شدن برد الكتريكي
  • آسيب ديدن موتور جاروبرقي
  • پر بودن كيسه و يا مخزن
  • گرفتگي لوله جاروبرقي
  • تميز نبودن فيلتر

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

ایکس ویژن یکی از برندهای معتبر ایرانی در زمینه تولید لوازم الکترونیکی مصرفی است که تمام مراحل تولید محصولاتش از ابتدا تا انتها را در ایران به سرانجام می‌رساند.

بیشتر بخوانید ...

ایکس ویژن در سال 1385 پس از سالها فعالیت شرکت مادیران و کسب تجربه در زمینه IT و ماشین‌های اداری، متولد شد تا با گسترش خطوط تولید، فعالیت این شرکت در راستای تولید محصولات صوتی و تصویری آغاز شود.
در سال 1397 ساخت کارخانه بزرگ لوازم خانگی مادیران آغاز شد و به منظور گسترش تنوع و عرضه محصولات با کیفیت بالا به مصرف کنندگان ایرانی، کالای لوازم خانگی ایکس ویژن نیز به محصولات این برند اضافه شد.

برند ایکس ویژن که در گذشته با تولید مانیتور، مسیر خود را آغاز کرده بود در ادامه با دو زیر مجموعه صنایع الکترونیک و لوازم خانگی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در صنایع الکترونیک محصولاتی مانند مانیتور و تلویزیون و در لوازم خانگی ایکس ویژن محصولاتی همچون ماشین لباسشویی و یخچال تولید می‌شود.