loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

معضل برفک در یخچال فریزها

در این مقاله قصد داریم از مشکل بزرگ و همه گیر برفک یخچال فریزر صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا راه حل مشکل برفک یخچال را یاد بگیرید.

چرا یخچال برفک می زند؟

ایجاد برفک در قسمت های مختلف یخچال میتواند علل مختلفی داشته باشد. قطعا هر کدام از این دلایل باعث پایین آمدن راندمان و بالا رفتن مصرف انرژی میشود. در آخر شاهد خرابی یخچال فریزر و افزایش هزینه های تعمیر آن هستیم. آن چیزی که در حل هر مشکلی اهمیت دارد پیدا کردن علت آن است. بررسی علل برفک زدن در یخچال و بعد راهکارهایی را برای جلوگیری و آب کردن برفک یخچال پیشنهاد می دهیم.

دلیل اصلی ایجاد برفک در یخچال

علت اصلی برفک یخچال فرایند ترمودینامیکی است. وقتی هوای مرطوب با ذرات آب به گاز تبدیل شده با سطح سرد یخچال برخورد کند، ایجاد برفک میکند. هنگامی که در یخچال باز است، هوای محیط بیرون وارد یخچال شده با سطح داخلی یخچال برخورد و ایجاد برفک می کند. زمانی که این اتفاق تکرار می شود این برفک ها یخ زده و باعث ایجاد یک لایه نازک از یخ داخل فریزر می شود.

دلایل افزایش برفک یخچال

1- رطوبت:

رطوبتی که وارد یخچال می شود را باید کم کنیم. بد نیست بدانید سماور و اجاق گاز نزدیک یخچال بعلت تولید بخار باعث می شود رطوبت محیط بالا برود. هر بار باز و بسته کردن در یخچال مقدار زیادی از این رطوبت وارد یخچال می شود. با جابه جا کردن یخچال یا وسایلی که رطوبت ایجاد می کنند، میتوانیم جلوی این اتفاق را بگیریم.

2- لاستیک دور در:

یکی از مشکلات پر تکراری که مشتریان ما با آن در گیر هستند خرابی لاستیک دور در یخچال فریزر است. لاستیک دور یخچال شل یا پاره و یا حتی بعلت استفاده زیاد دچار سایش می شود. در نتیجه هوای محیط اطراف یخچال بصورت مداوم وارد یخچال می شود. برای جلوگیری از این مشکل حتما باید لاستیک دور یخچال را تعویض کرد.

3- ترموستات یخچال: خرابی ترموستات انواع مختلفی دارد که در بعضی موارد نیاز به تعمیر و در موارد دیگر نیاز به تعمیر دارد. پس حتما قبل از هر اقدامی با نمایندگی مجاز تعمیر یخچال مشورت کنید.

از بین بردن برفک یخچال

سه روش متداول برای از بین بردن وجود دارد:

به صورت دستی

زمانی که داخل یخچال خود برفک مشاهده کردید نگران نباشید چون راهکار از بین بردن آن خیلی ساده است. ابتدا دوشاخه یخچال را از پریز بکشید. سپس در یخچال را باز بگذارید تا تمام برفک های داخل یخچال آب شود. حتما دقت کنید با شی نوک تیز مثل چاقو و تیغ به برفک ها ضربه نزنید احتمال دارد به لوله های داخل یخچال آسیب برساند و گاز داخل لوله ها نشست کند. با این اتفاق شاهد مشکل هایی مثل سرد نشدن داخل یخچال و خراب شدن مواد غذایی داخل آن شوید.

به صورت دیفراست اتوماتیک

دیگر نیاز به کشیدن دوشاخه یخچال از برق نیست، در این مدل ها دکمه ای وجود دارد به نام دیفراست که با زدن آن به طور اتوماتیک یخچال خاموش می شود. برفک ها به راحتی ذوب شده و آب حاصل از این برفک ها داخل کمپرسور رفته و آنجا به خاطر گرمای بالا تبخیر می شود. بعد از تمام شدن برفک ها باید دکمه دیفراست را دوباره زده تا دوباره یخچال شروع به کار کند. ویژگی این روش این است که دیگر به صورت دستی مجبور نیستیم برفک ها را از یخچال جدا کنیم یا آب حاصل از برفک ها را از یخچال خارج کنیم.

به صورت نوفراست

درب یخچال فریزر جدید، به صورت اتوماتیک بسته به تعداد باز و بسته شدن درب یخچال یا طبق بازه زمان های مشخص، خود یخچال به صورت اتوماتیک خاموش شده و عملیات برفک زدایی را انجام میدهد. این مدل از یخچالها فن هایی داخل دستگاه تعبیه شده تا هم زودتر برفک زدایی انجام شود و هم مواد غذایی حین برفک زدایی خراب نشوند.

مراحل انجام برفک زدایی دستی:

اول: برای برفک زدایی به صورت دستی موارد زیر مورد نیاز است:

  1. دستکش پلاستیکی
  2. کاسه
  3. آب گرم
  4. دستمال پارچه ای
  5. اسکاچ ظرفشویی
  6. مایع ظرفشویی
  7. اسپری آب پاش
  8. پاکت بزرگ (برای نگهداری مواد غذایی)

دوم: در مرحله ی بعد یخچال را از برق بکشید.

سوم: مواد غذایی را از یخچال خارج کرده و برای نگهداری بهتر آنها را در پاکت قرار دهید.

چهارم: کشوها و طبقات یخچال را خارج کنید.

پنجم: به کمک آب گرم و دستمال پارچه ای برفک ها را تمیز نمایید. بهتر است برای ایجاد چسبندگی بهتر، لاستیک دور در یخچال را نیز تمیز نمایید.

ششم: کشوهای یخچال را با آب گرم و کمی مایع ظرفشویی کاملا شسته و خشک کنید.

هفتم: با استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم داخل یخچال را بصورت کامل تمیز کنید تا بعد از روشن کردن یخچال بوی نامطبوعی نداشته باشد.

هشتم: بعد از تمیز شدن برفک ها به صورت کامل، کشوها را در جای خود گذاشته و سپس مواد غذایی را مجددا داخل یخچال بچینید و یخچال را روشن کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

کار نکردن یخچال و یا کار نکردن فریزر دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد:

  • اتصـال بـرق دسـتگاه را کنتـرل کنیـد.
  • از جریان داشتن برق در پریز مورد استفاده اطمینان حاصل نمایید.
  • در صورت استفاده از محافظ برق از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمایید.

در صورتی‌که با بررسی موارد فوق مشکل رفع نشد، جهت رفع ایراد با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

در صورتی که میزان سرمایش یخچال کم شده است، لطفا موارد زیر را بررسی نمایید: • دســتگاه در معــرض تابــش مســتقیم نــور خورشــید یــا در مجــاورت منبــع گرمــازا قرار دارد.

بیشتر بخوانید ...

برای رفع بوی نا مطبوع فضای داخلی یخچال، لطفا موارد زیر را بررسی و رفع نمایید:

  • از بسته بودن درب مواد غذایی داخل یخچال اطمینان حاصل کنید.
  • داخل یخچال را تمیز کنید،‌ ممکن است مقداری از مواد غذایی بر روی طبقات ریخته و به مرور زمان فاسد شده باشد.
  • مواد غذایی که به مدت طولانی داخل یخچال نگهداری شده‌اند را بررسی کنید که فاسد نشده باشند.